A reverb egy igen sokrétű eszköz. Lehet használni szobai szimulációhoz, térérzet növeléshez, egy adott sáv lágyabbá tételéhez. A használata is viszonylag egyszerű, de azért akad néhány alapszabály, amelyre odafigyelve tökéletesíthetünk az eredményen. A reverbeknél fontos szempont, hogy milyen a zengetési algoritmus. A legtöbb reverb hosszabb decay érték esetén fémes hatásúvá változtatja a zengetést, vagy egy snare dob ütésekor darabosnak tűnhet a hangja. A Valhalla kitűnően beállítható, hogy ez a hatás kiküszöbölhető legyen, de ebben az esetben az alapvető funkciókon túl használni kell a plusz funkciókat is. Ha zörög a reverb Plug-In, attól az még nem jelenti azt, hogy rossz lenne. A Waves TrueVerb például egy nagyon jó zengető, még akkor is, ha hallható az említett fémes hangzás a hosszabb lecsengési idő esetén.

A decay érték a zengetés hosszát adja meg. A predelay segítségével beállítható, hogy mennyi legyen a késleltetés, mire megszólal a reverb hangja. Szinte minden esetben jobb hatást érünk el az elcsúsztatott reverbbel, mint az azonnal megszólalóval. A high cut a magas frekvenciát vágja le. A depth a képzeletbeli falról visszaverődő hang korai visszaverődésének és későbbi visszaverődésének arányát állítja be. Hogyan érdemes ezeket a funkciókat használni?

A reverb beállítása függ a hangszín típusától. Ha nagyobb tranziensekkel bír a hangszín, érdemes a delay/predelay, funkcióval elcsúsztatni a zengetés kezdetét, hogy a tranzienst ne mossa el. Ha a zengetni kívánt hangszínben erősen jelen van a mélytartomány, akkor érdemes mélyvágó, felüláteresztő szűrő segítségével levágni a zengetés mély frekvenciáit. Ha ilyen funkció nincs a Reverb plug-in belsejében, akkor magán a sávon kell ezt végrehajtani, vagy érdemes átváltani egy olyan szoftverre ami ezt tudja. Túl hosszú zengetési időt ne válasszunk, ha a dal gyors tempójú, mert a zenét elmoshatja a reverb hangja, vagy disszonanciát okoz! Ha mégis megtesszük, mélyvágó szűrő segítségével vágjuk le a mély és a közép frekvenciákat, mert ebben az esetben a disszonancia kevésbé érvényesül.

Basszus zengetésekor extra rövid decay értéket adjunk meg! Kevesen merik használni a reverbet a basszus sávokon, mert sokan úgy vélik a basszus teresítése felesleges. A mély frekvenciák érzékelése a térben nehezebb az emberi agy számára, ezért mondják feleslegesnek a basszus teresítését. De az igazság ezzel szemben az, hogy az agy ezt is érzékeli, csak már nem olyan konkrétan mint a többi frekvenciatartomány esetében. A másik ami problémát okoz basszus teresítésekor, hogy a bal és jobb oldali jel fáziskioltást okozhat egymáson, ha mono kompatibilitás közben hallgatjuk a dalt. Ez valóban problémát okoz szinte a legtöbb teresítő megoldás esetében. Azonban a reverb kevésbé tartozik a problémás teresítő szoftverek közé. Ha a legmélyebb 20-40 Hz körüli frekvenciákat levágjuk, de a felette lévőket meghagyjuk, a reverb plug-in funkcióját használva, a természetes hangzású basszus hangok esetében nem lesz gond a fáziskioltással. Ilyenek a rendesen feljátszott basszusgitárok. Ha a basszus hang mesterséges és többnyire szinuszos hang, akkor már a reverb is okozhat gondot.

A mélyvágó szűrő alkalmazása a reverb esetében hasznos funkció. Ha egy mélyebb tónusú énekes hangjára illesztjük a reverbet, itt is szinte kötelező a használata.

A végtermékben ne legyen hangos a reverb! Inkább érezhető legyen a komplex zenében, de sohasem egyértelműen hallható. Csak akkor bíráljuk felül ezt a kijelentést, ha biztosak vagyunk a dolgunkban, de kezdők jobb, ha ezen alapelvet követik. Természetesen teszteléskor, vagy a többi funkció finomhangolásakor lehet hangosabb a zengetés, de a zengetés hangereje végül sose legyen akkora, hogy a hallgató egyértelműen felfedezze a létezését. Ettől a koncepciótól csak akkor térjünk el, ha a reverb nem csupán lágyításra van használva, hanem sound design jellegű!

A természetesebb hatású zengetést az úgynevezett konvolúciós reverbek adják. Ezek egy úgynevezett impulzusválasz hangfájlt is fel tudnak használni. Popzenei környezetben ennek a funkciónak nincs haszna, de filmes mixing esetében jól jön. A filmforgatás helyszínén, mondjuk egy katedrálisban egy nagyon rövid csattanó hangot adnak le, amit egy felvevővel rögzítenek. A csattanó hang a katedrálisban zengetve fog megszólalni. Ha ezt a felvett hangot betápláljuk a konvolúciós reverb szoftverbe, a szoftver detektálja a felvett csattanás paramétereit. Milyen hosszú volt a lecsengés, mennyire sztereó a zengetés, milyen nagy a hangereje a csattanáshoz képest, stb. Ezután a reverb beállítja magát a detektált paraméterek szerint. Így utómunkában utánozni tudjuk a katedrális jellegzetes zengetését. A reverbet különleges hangeffektként is lehet hasznosítani. Adott egy éneksávod ahol az énekes egy szünet után elkezd énekelni. Vágd meg az első szótagot ami megszólal. A többit hallgattasd el, a levágott első szótagot fordítsd meg reverse funkcióval. Dobj rá egy reverbet a szótagra. Rendereld ki a lecsengéssel együtt. Ezután a renderelt sávot fordítsd vissza reverse funkcióval. Így a reverb a semmiből előbukkan, még mielőtt az énekes énekelni kezdene.