Azon kivételes alkalmak egyike, amikor nem zenészként, hanem operatőrként vettem részt egy nagyszabású színházi produkcióban. Korántsem egyszerű dolog egy ilyen darab létrehozása, de a háttérben lévő erőforrás és a résztvevők professzionizmusa segített abban, hogy a nézők ne csalódjanak.

A színdarabot három szerző Perjés Péter, Moldován Ákos és Szurdi Tamás jegyzi. A Musical létrejöttekor elég sok probléma adódott a produkció körül, ugyanis akik a hátukon vitték a produkciót becsődöltek. De fantáziát látott a darabban egy leleményes műsorszervező, Hamza Zoltán és 2014-ben nekilátott tető alá hozni a megújult művet. A rendezésre az elismert színpadi rendezőt Korcsmáros Györgyöt kérte fel, és a szereposztást sem bízta a véletlenre. Vastag Csaba, Vastag Tamás, Dér Heni, Nyári Alíz, Nyári Edit, Erdőhegyi Brigitta, Pajor Noémi és Erdélyi Csilla mellett Vándor Attila, Volosinovszki György, sőt maga a Rendező is játszott a színdarabban.

Engem arra kértek fel, hogy operatőrként rögzítsem a stáb mindennapjait, és, hogy vegyünk fel néhány jelenetsort a színpadi darabhoz ami bizonyos jelenetekben futott volna a háttérben. Sajnos ez azonban rajtunk kívülálló okok miatt nem jöhetett létre.

A forgatást az olaszországi Velencében kellett lebonyolítani, de már az odaúton is adódott egy nagy probléma. Több autóval indultunk el, de az odaúton elég rosszak voltak az időjárási viszonyok és az egyik autó megcsúszott egy vízátfolyáson, benne a producerrel, Bezzegh Zoltánnal, Erdélyi Csillával és a Nyári lányokkal. Az autó átszakította a szalagkorlátot és többször is megpördült. Csodával határos módon azonban mindenki megúszta könnyebb sérüléssel, amit utólag a BMW kitűnő felszereltségének tulajdonítottak.

Így viszont három főszereplő azonnal kiesett a forgatásból, mi Velencébe már úgy mentünk, hogy lesz ami lesz, felveszünk azt amit tudunk.

A megérkezésünk után azonnal nekiláttunk a forgatásnak, de végül ezekből a nyersanyagokból csak a promó videóban hasznosítottunk valamennyit, ugyanis a helyszín alkalmatlan volt a forgatásra. Rengeteg modern öltözetű turista volt a helyszínen és ha találtunk is régies stílusú épületet, a képben mindig benne volt egy modern villanykábel, vagy motorcsónak. Az idő nagyon rövid volt, végül beláttuk, hogy a balesetet szenvedett szereplők nélkül ez az anyag csak promóciós videónak hasznosítható.

  • Van időd? Itt megnézheted a teljes darabot!

Bár az anyag nem lett teljes értékű, de Velencében járni jó volt még akkor is, ha örökös loholásból állt az idő nagy része.

Mire visszaértünk Magyarországra, másnap már a próbák következtek. A háttérvideók helyét felváltotta pár animáció, ami nem is volt baj, mert jól nézett ki a ledfalon. Egy későbbi próbára már teljes volt a szereplőgárda, Erdélyi Csilli is képes volt a próbára, bár az agyrázkódása után még nem volt tökéletes állapotában.

Király Bélát annak ellenére ki kell emelnem, hogy még mindig lóg nekem némi lóvéval... De a darab koreográfusaként nagyon odatette magát a táncosokkal együtt. Nagyon rövid volt az idő a premier dátumáig, de a saját szememmel láttam, ahogy felépíti a Musical táncjeleneteit a semmiből és az nem volt semmi.

A darab még menet közben is változott. Az egyik legnagyobb változtatás a záró jelenetre vonatkozott. A jelenetben az eredeti elképzelés szerint a Casanovának megjelenő angyal végül ágyba bújt volna Casanovával, de Vastag Csaba arra kérte a rendezőt, hogy ez a jelenet legyen megváltoztatva, mert olyan információ birtokába jutott, hogy a darabot maga a Pápa is meg fogja nézni és nem akarja megbotránkoztatni őt ezzel. Így a darab vége jóval szellősebb lett. Azt nem tudom, hogy a Pápa ezt végül eljött-e megnézni, de ha igen, akkor inkognitóban maradt. Mindenesetre a darab viccesre, elgondolkodtatóra sikeredett és a végeredmény profi lett, a Pápa biztosan jól szórakozott.

További cikkek

Comment Form is loading comments...