Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy az internet egyre nagyobb lehetőségeket kínál nem csak a nagy, de a kisvállalkozások számára is. A Youtube reklámozási felülete például lassan, de biztosan szakít egyre nagyobb piaci részesedést a reklámfelületek értékesítéséből. Mára az a helyzet alakult ki, hogy bizonyos cégeknek jobban megéri a Youtubeon hirdetni, mint egy televíziócsatornán.

Ráadásul a reklámköltség a töredéke a hagyományos megjelenések összegének. Egyre több kisebb cég számára áll nyitva tehát a kapu, hogy olcsón hirdessenek.

Az viszont nem mindegy, milyen videóanyaggal jelennek meg az online rendszerben. A mai trend, hogy a reklám egy jól elkészített animációs videó. Ez azonban nem csak egy felkapott megoldás, valóban kitűnő lehetőség, hogy a cég pénzt, időt spóroljon meg és a reklám hatásos legyen. Miért?

Ha a cég a reklámvideóját hús vér szereplőkkel akarja elkészíttetni, az jóval nagyobb költséggel jár, mint egy animációs videó. Egy hagyományos reklámhoz komplett stáb szükséges, és ha azt akarjuk, hogy a reklámanyag jól nézzen ki, akkor profi kameratechnikával kell azt rögzíteni. Bár a DSLR kamerák már olcsón elérhetőek, de meggyőző videóhoz jó objektív, kameramozgató berendezések, szép fényelés kell. Ha csak kicsit is látványosabbra akarunk csinálni egy ilyen reklámot, lehet, hogy greenbox technikát is használni kell. Ha a megrendelő nem akar pénzt áldozni a reklámjára, de élőszereplős videót akar, általában megoldják házon belül. Az egyik alkalmazott lesz a szereplő, a hangot úgy hagyják ahogy a kamera azt felvette. Ez viszont rendkívül amatőr és inkább taszítja a nézőt, ahogy az is, amikor a cégvezető próbálja bevezetni a nézőt a cég portfóliójába egyetlen kameraállásból.

A nézők sokkal érdeklődőbbek egy színes fantáziadús, izgő mozgó reklám iránt. Tehát tény, ami tény, a csomagolás adja el a terméket. Egy rajzfilmfigura nem hibázik úgy, mint egy hús vér szereplő a forgatáson. A rajzfigura bármilyen fantáziadús környezetbe behelyezhető, bármit megtehet a filmben és sohasem lesz túl extrém ahhoz, hogy ellenérzést váltson ki a nézőből. A rajzfigura utószinkronja egyszerűbb, sokkal könnyebb megfelelő hangot találni a szereplőhöz. Az egész reklámvideóhoz csupán az animátorra van szükség, a szinkronhangokra és a stúdiós szakemberre. Egy jó animációs videóval drasztikusan növelhető a weboldalt felkeresők száma.

Alapvetően tehát egy jó reklám nem abban segít, hogy azonnal megvegyék a terméked, hanem abban, hogy kíváncsivá tedd a nézőt. Ha ez megtörtént, felkeresi a weboldalad és onnantól csak a weboldal marketingesein múlik, hogy a látogatóból vásárló legyen.

Ha te is reklámvideót tervezel készíttetni, javaslom keress meg az elérhetőségemen, mert segíteni tudok neked abban, hogy egy jó animációs reklámvideó legyen a kezedben. Nálam ugyanis egy helyen el tudod készíttetni az animációt, és az utómunkára sem kell mást keresned. Nézd meg az alábbi videót és gondold át, tetszik-e az amit látsz?

További videós munkáim

Comment Form is loading comments...